GEOMETRIE ROȚI

Orice șofer a auzit, desigur, de conceptul de geometrie roți. Un mecanic auto competent va recomanda acest lucru dacă există semne de îngrijorare în ceea ce privește stabilitatea mașinii sau funcționarea corectă a roților.
Geometria și paralelismul sunt esențiale pentru a asigura poziția corectă a roților vehiculului tău. Acest lucru protejează anvelopele și suspensiile de uzura prematură, dar garantează și un echilibru bun pentru mașina ta. Este important să știi care sunt situațiile în care acestea trebuie verificate dar și prețul realizării lor! Și mai ales nu te speria că trebuie să treci pe la service-ul auto! Ți se vor explica etapele reparației, prețul, și vei beneficia și de înalta calificare a personalului.
De ce e necesar să faci o geometrie roți?
Geometria roților unei mașini corespunde modului în care este proiectat și reglat trenul de rulare. Roțile trebuie poziționate corect, fără abateri, pentru ca șofatul să fie optim. O mică abatere poate avea consecințe neplăcute și chiar imprevizibile. O geometrie roți se face pentru ca roțile să fie perfect paralele între ele. Impactul cu o bordură poate distorsiona puntea din față și roțile nu vor mai fi paralele. În general interiorul anvelopelor se va uza mai repede din această cauză. Problemele de aliniere sunt de obicei cauzate de piesele uzate ale suspensiei și direcției. Ele se pot datora și unui șoc cauzat de trecerea peste o groapă sau o bordură, sau chiar unei modificări a suportului la sol din cauza unei suspensii coborâte sau ridicate.
Dacă vehiculul virează lateral pe drum, este probabil ca o ajustare a geometriei să dezvăluie o diferență între unghiurile de rotire din partea dreaptă și cea stângă. Aici de asemenea trebuie mentionat si reglajul de unghi de fuga Brasov. Dacă volanul este într-o poziție incorectă atunci când mergi în linie dreaptă, este posibil ca înclinarea roților din față sau din spate să fie incorectă. Problemele de geometrie roți sunt cauzate de sistemele de direcție și suspensie care nu funcționează la unghiuri specificate. Alinierea roților este ajustarea unghiurilor roților la specificațiile producătorului vehiculului. Există și alte motive pentru care o geometrie roți poate fi mișcarea inteligentă ce te va scăpa de probleme viitoare:
– împiedică devierea laterală a vehiculului;
– evită uzura anvelopelor și a pieselor de direcție și suspensie;
– asigură o bună ținută de drum.
Când să mergi într-un service auto pentru o geometrie roți?
Geometria roților trebuie ajustată neapărat într-un service auto specializat în următoarele cazuri:
– După orice accident grav;
– La fiecare înlocuire a pieselor de direcție și suspensie;
– De fiecare dată când vehiculul trece peste o bordură sau peste o groapă mare.
Dacă o geometrie roți și Reglaj Directie nu este ajustată, este posibil ca specificațiile de curbură și de vârf să nu fie conforme cu recomandările producătorilor. Acest lucru poate arunca vehiculul în lateral, dar poate uza și anvelopele și piesele suspensiei prematur. Părțile de suspensie ale unui vehicul care se deplasează în derivă se uzează prematur, iar anvelopele trebuie schimbate mai des. Toate acestea duc la costuri inutile pentru tine ca șofer. Din acest motiv îți oferim prețuri avantajoase pentru o expertiză serioasă și efectuarea procedurii de geometrie roți în condiții optime. După înlocuirea pieselor de direcție și suspensie, putem efectua o ajustare completă a alinierii la standardele de mecanică corespunzătoare.
Există vreo diferența între paralelism și geometrie roți?
Nu există nicio diferență fundamentală între paralelism și geometrie roti Brasov. Paralelismul este una dintre verificările care fac parte din geometria roților. Astfel, geometria roților desemnează un set de unghiuri care trebuie verificate, inclusiv paralelismul.
În sine, paralelismul desemnează doar distanța dintre două roți dispuse pe aceeași axă. Prin urmare, un mecanic auto de la un service auto va verifica această lungime pe cele două osii ale mașinii, adică față și spate. După înlocuirea anvelopelor, de exemplu, mecanicul profesionist trebuie să efectueze geometria roților pentru a se asigura că vehiculul este echilibrat, astfel încât anvelopele să nu se uzeze prematur.
Ce înseamnă mai exact o geometrie roți?
Procesul de geometrie roți include trei setări diferite: paralelism, camber și unghi de rotire.
Paralelismul face posibilă alinierea poziției celor două roți ale aceluiași tren (față sau spate), astfel încât poziționarea față și spate a roților să fie exact la aceeași distanță. Această lipsă de paralelism este cea care provoacă schimbarea nedorită a traiectoriei dacă lași volanul din mână. Mașina ta se chinuie să-și mențină traiectoria în linie dreaptă și tinde să „tragă” la dreapta sau la stânga. Consecință: anvelopele tale se uzează la întâmplare și manevrabilitate are de suferit.
Unghiul de cădere ajustează perpendicularitatea roților la sol. Ca și în cazul paralelismului, un unghi de cădere reglat incorect sau greșit duce la o uzură mai rapidă a anvelopelor, dar și la un consum excesiv de combustibil, deoarece vehiculul are dificultăți de a rula corect pe șosea.
Unghiul de rotire asigură alinierea roților față de axa de mișcare a mașinii. Un unghi „negativ” de rotire (adică o axă înclinată înainte), duce la o lipsă de stabilitate a direcției și vei avea dificultăți în a-ți reveni în timpul unui viraj. Un unghi de rotire pozitiv permite mașinii să se comporte mai bine atunci când virezi.
De ce să apelezi la profesioniști când vine vorba de o geometrie roți?
Dacă geometria sau paralelismul roților mașinii tale nu este reglată corect, o vei simți rapid și într-o măsură mai mare sau mai mică în funcție de decalajul unghiurilor roților. De obicei, vei experimenta următoarele simptome:
– Degradarea ținutei de drum: aderența și manevrabilitatea sunt din ce în ce mai greoaie deoarece paralelismul nu este corect;
– Uzura neobișnuită a anvelopelor: se vor degrada în mod neuniform deoarece geometria roții este defectuoasă;
– O intervenție prost efectuată: dacă tocmai ai schimbat rulmentul roții, cardanul sau anvelopa, este posibil ca alinierea să nu fi fost efectuată și acest lucru face ca vehiculul să devină instabil;
– Volanul nu mai este drept: atunci când mergi în linie dreaptă, volanul nu este centrat corect, aceasta indică o problemă cu geometria roților;
– Volanul trage într-o parte: poate trage în partea dreaptă sau în partea stângă în funcție de situație.
– După un impact violent asupra roților, pot apărea aceste semne. Atunci când lovești o bordură sau o groapă, unghiul roților se poate schimba.
Importanța găsirii unui service auto serios care să efectueze o geometrie roți corectă devine scopul tău principal. O procedură de calitate efectuată de un mecanic auto profesionist este ceva primordial pentru „sănătatea” mașinii tale. Însă știai că la service Autochelu găsești o gamă variată de servicii legate de anvelope și jante? La service-ul nostru vei întâmpina oferte de vopsire, îndreptare și reconditionare jante Brasov la prețuri avantajoase!